تعداد بازیهای موجود: 2.908 امروز بازی شده: 1.344 کل دفعات اجرا: 13.835.457 کل اعضــا : 5.456

اتاق گفتگو
نمایش اتاق گفتگو تنها برای کاربران عضو امکان پذیر است . لطفا یا به محیط کاربری خود وارد شوید و یا
برای عضویت کلیک کنید.

محبوب کردن گیم تاز


سایت بازی آنلاین گیم تاز را دوست دارید ؟ پس به آن در گوگل پلاس امتیاز بدهید


matin pf سيدة الطبيب
نظرسنجی روز


جدیدترین بازی ها
4.00

2.111 بار بازی کرده

4.60

5.442 بار بازی کرده

جستجو

آمار سایت

تعداد بازیهای موجود: 2.908

امروز بازی شده: 1.344

کل دفعات اجرا: 13.835.457

کل اعضــا : 5.456

کاربران آنلاین : 241 (1 کاربر 240 مهمان )
اعضا:

mashti, GoogleBot, Yahoo!


بازی آنلاین

بازی آنلاین دونفره هگز

شما همکنون JavaScript عضو سایت گیم باز نیستید و یا اینکه در صفحه شخصی خود لاگین نیستید .

برای اجرای بازی ها می بایست در اکانت خود وارد شده باشید


ورود به عضویت عضویت در سایت





قبل از شروع بازی:

وقتی وارد صفحه شدی و نام کاربری خودتو دیدی، بگرد ببین غیر از آدم آهنی کس دیگه ای هست باهاش بازی کنی یا نه،‌ اگر بود که روش کلیک کن که دعوتش کرده باشی سر یه میز و بعد هم دوباره یه کلیک می‌کنین که بازی شروع بشه. اگرم نبود که یا می‌تونی با روبات بازی کنی، یا با یکی از دوستات هماهنگ کنی که بیاد باهات بازی کنه


راهنما:

باید سعی کنی زودتر از حریفت با کلیک روی خونه هایی که تو بازی هست، خودتو برسونی به ردیف رنگهای روبرویی که همرنگ خودت باشن.پایین توضیحاتی درباره بازی و چند تکنیک برای برنده شدن نوشتیم.اگر میخواهید حرفه ای باشید بد نیست بخونید .




هگز

هگز در سال 1924 توسط Piet Hein ( ریاضی دان دانمارکی ) ابداع شد و John Nash با کار کردن بر روی آن برنده ی جایزه نوبل شد و Martin Gardner این بازی را معرفی کرد. این بازی با وجود سادگی قوانین، از عمق و غنای زیادی برخوردار است و در طول سال ها، ریاضی دانان زیادی روی آن کار کرده اند.

 

هگز معمولاً روی یک شبکه 11 در 11 از شش ضلعی‌ها مطابق شکل زیر انجام می‌شود. دو بازیکن هر کدام صاحب دو ضلع مقابل این متوازی الاضلاع هستند و هر کدام به نوبت یکی از مهره های خود را در یک خانه ی خالی قرار می‌دهند. برنده، بازیکنی است که دو ضلع مربوط به خود را با زنجیری پیوسته از مهره های خود به هم متصل کند. به عنوان مثال در بازی زیر بازیکن سفید برنده شده است.

 

 

بازی هگز

شما هم اگر به اندازه ی کافی بازی کرده باشید، حتماً متوجه شده اید که شروع کننده ی بازی نسبت به نفر دیگر دارای نوعی برتری است.

سؤال بعدی این است که چه تفاوتی بین نفر اول و نفر دوم وجود دارد؟ به دلیل این که بازی همیشه در زمان متناهی با برنده شدن یکی از طرفین به پایان می‌رسد، ( این نتیجه ای است که از پاسخ سؤال پاراگراف قبل گرفته می‌شود ) پس حتماً باید یک روش یا استراتژی برای برد یکی از طرفین موجود باشد. اولین بارJohn Nash نشان داد که این شخص، نفر دوم نیست. یعنی روشی وجود دارد که با اجرای آن نفر اول می‌تواند مستقل از بازی نفر دوم، برنده شود، هر چند این روش برای صفحه های بزرگ تر از هفت در هفت هنوز پیدا نشده است.

 

حال به تکنیک های بازی می‌ پردازیم. در این جا چند تکنیک ساده را شرح می‌دهیم و یافتن روش های پیچیده تر را به عهده ی شما می‌گذاریم.

پل زدن یا دو راهه کردن: پل‌ها ساده ترین راه ایجاد سریع زنجیره‌ها هستند. در شکل زیر دو راه اتصال ( یک راه از طریق مهره های کنار هم و دیگری از طریق پل ) را مشاهده می کنید. پل‌ها با سرعت دو برابر مهره های کنار هم، زنجیر ایجاد می‌کنند.

 

بازی هگز

در بازی زیر بازیکن سفید با احتساب پل‌ها برنده خواهد بود. همان طور که می‌بینید، علاوه بر پل های معمولی، دو پل دو مرحله ای نیز در B5 و B8 و هم چنین J4 و J6 وجود دارند.

 

بازی هگز

اتصال به کناره ها: در این قسمت روش اتصال به کناره از فاصله ی چند ردیفی را بررسی می‌کنیم. در فاصله ی یک ردیفی، در صورت خالی بودن خانه های اطراف، اتصالی بدیهی داریم:

بازی هگز

در فاصله ی دو ردیفی، باید حالت های مختلف را با توجه به حرکت حریف در نظر بگیریم:

بازی هگز

در شکل زیر حرکت های مختلف بازیکن سفید و پاسخی که منجر به ایجاد اتصال می‌شود را مشاهده می‌ کنیم:

بازی هگز

شما می‌توانید همین بررسی را برای فاصله ی سه ردیفی انجام دهید

 

برای آن که نشان دهیم این بازی هرگز به حالت تساوی ختم نمی شود، کافیست نشان دهیم که اگر تمام صفحه ی بازی از مهره‌ها پر شده باشد، آن گاه حتماً یکی از طرفین برنده شده است. فرض کنید O و P سواحل یک رودخانه هستند. مهره های بازیکن اول نشانگر وجود آب هستند و بازیکن دوم سعی می‌کند با قرار دادن بلوک های سنگی راه آب را سد کند که در این صورت برنده ی بازی خواهد بود.

واضح است که بازیکن دوم تنها در صورتی در سد کردن راه آب موفق شده است که بتواند با رد شدن از روی سنگ هایش از عرض رودخانه بگذرد، در غیر این صورت آب از R به S جریان خواهد داشت و بازیکن بازنده خواهد بود.

 

بازی هگز   - قسمت دوم

فرض کنیم روش یا استراتژی ای برای برد نفر دوم وجود داشته باشد. نفر اول می‌تواند با انجام یک حرکت تصادفی خود را نفر دوم فرض کند و با استفاده از روش ادعا شده به بازی ادامه دهد و هر گاه در جریان بازی لازم شد مهره ای در محل حرکت اول قرار دهد، چون این خانه از قبل اشغال شده، یک حرکت تصادفی دیگر انجام دهد. پس اگر نفر دوم روشی برای برد داشته باشد، نفر اول نیز روشی برای برد خواهد داشت.

( یک حرکت اضافه ی نفر اول مشکلی برای برد او ایجاد نمی کند، تنها ممکن است به برد او کمک کند. ) اما می‌دانیم که تنها یک نفر برنده خواهد شد و امکان تساوی هم نیست. بنابراین روش ادعایی نمی تواند وجود داشته باشد.

 

این استدلال تنها وجود یک استراتژی برد برای نفر اول را ثابت می‌کند. اما برای صفحه های بزرگ تر از هفت در هفت هنوز این روش برد شناخته نشده است. از شکل های زیر می‌توانید اطلاعاتی در مورد روش برد روی صفحه های کوچک به دست آورید:

بازی هگز   - قسمت دوم

بازی هگز   - قسمت دوم

 

در شکل های بالا رنگ آبی نشان دهنده ی خانه های برنده برای بازیکن اول و رنگ سبز نشان دهنده ی خانه های برنده برای بازیکن دوم است. اعداد داخل خانه‌ها نشان دهنده ی طول بازی منجر به برد بعد از قرار دادن مهره در آن خانه هستند.

مثلاً در سه شکل اول، نفر اول می‌تواند با گرفتن یکی از خانه های با مقدار صفر، بلافاصله برنده شود و در شکل چهارم نفر اول می‌تواند با گرفتن یکی از خانه های با مقدار 4، بعد از چهار حرکت برنده شود، چرا که اعداد سبز همه بزرگ تر از 4 هستند.

اما اگر نفر اول در جایی غیر از این دو خانه بازی کند، نفر دوم می‌تواند با گرفتن یکی از خانه های با مقدار 5 برنده شود. بنابراین هر بازیکن باید در نوبت خود، در خانه ای با رنگ مربوط و با کم ترین عدد ممکن، بازی کند.







100 بازی آخر انجام شده :

شماره بازی بازیکنان برندگان زمان

راهنمای بازی های چند نفره



بهترین بازیکن بازی آنلاین دونفره هگز :


( رکورد : برد)
این لقب به بازیکنی تعلق دارد که بیشترین تعداد برد را در اختیار دارد

رکوردهای ثبت شده مربوط تاریخ پس از سه شنبه 24 بهمن 1395 می باشد .
لیگ تا روز سه شنبه 25 خرداد 1396 ادامه می یابد.




سخت کوش ترین بازیکن بازی آنلاین دونفره هگز :


(رکورد: بازی بدون تکرار)




جدول نتایج ليگ برتر بازی آنلاین دونفره هگز :

رکوردهای ثبت شده مربوط تاریخ پس از سه شنبه 24 بهمن 1395 می باشد .
لیگ تا روز سه شنبه 25 خرداد 1396 ادامه می یابد.

نام بازیکن بازی برد باخت امتیاز


لیگ شامل 18 بازیکن برتر بازی بازی آنلاین دونفره هگز است که همواره باهم در رقابت هستند
این رکورد به بازیکنی تعلق دارد که بیشترین تعداد بازی را انجام داده است

رکوردهای ثبت شده مربوط تاریخ پس از سه شنبه 24 بهمن 1395 می باشد

توجه : فقط بازی های بدون تکرار در لیگ محسوب می شوند و تنها بازی اول هر میز شمارش می شود